Lars zijn stage bij ABGL: veel leren

Lars Picokrie was als derdejaars student Commerciële Economie aan Avans Hogeschool Breda op zoek naar een geschikt stageadres. De vacature van ABGL kwam voorbij en de organisatie sprak hem direct aan. En niet alleen omdat dit betekende dat hij lekker op de fiets naar het kantoor in het Tilburgse kon. Lars: “Ik heb weinig kennis over het specifieke werkveld van ABGL en zag dit direct als een ideale kans om optimaal te leren.”

Goede leerschool

En leren doet Lars. Over ondernemingsraden, medezeggenschap, mobiliteitsdienstverband, loopbaanoriëntatie en de andere diensten. Hij draait lekker mee binnen het team Marketing & Communicatie en heeft zijn weg gevonden.

“Ik houd me voornamelijk bezig met de website en social media marketingactiviteiten. Zo plaats ik onder meer blogs en zet ik vacatures op LinkedIn en onze eigen sites. Ik vind het leuk dat ik voor veel dingen gevraagd word, niet alleen voor ABGL, maar ook voor de MZ Services en Geerts & Partners. Ik mag bij vergaderingen aansluiten en voel me echt betrokken en onderdeel van het team.”

Als je niet bekend bent met de ‘tak van sport’ van een organisatie, laat je niet afschrikken. Het is juist een kans om heel veel dingen te leren.

De werkvloer

Waar Lars vooral over te spreken is, is de open sfeer op kantoor. “Iedereen staat klaar voor elkaar, ik kan letterlijk bij alle collega’s aankloppen. Vanaf mijn allereerste dag hoorde ik erbij. Je kunt hier jezelf zijn. En dat ik lekker meewerk, voelt ook goed. Het is beslist geen koffiezetstage.”

Het vertrouwd raken met de ABGL-thematiek en het jargon is soms wel lastig. Door te vragen, de websites te bekijken en af en toe hulp van Google, leert hij de organisatie en het werkveld steeds beter kennen.

Met de neus in de boter

De stage van Lars begon nagenoeg tegelijkertijd met de lancering van zij-instroom, de nieuwe dienstverlening van ABGL. Daarmee viel Lars direct met zijn neus in de boter. “Ik hoop dat ik daar de komende weken marketingtechnisch nog wat moois voor op poten kan zetten. Bijvoorbeeld met een marktonderzoek waarbij ik een strategie opzet waar ik ABGL echt een dienst mee bewijs, ook als ik weer weg ben. Dat zou mooi zijn.”

Neem net als Lars een sprong in het diepe en kom ons team versterken als stagiaire.

Neem contact met ons op